Aktualitātes

Attīsta Eksportostas teritoriju

Februārī AS Riga Port grupas uzņēmums Rīgas Centrālais Termināls (RCT), kas darbojas vēsturiskajā Eksportostas teritorijā, ekspluatācijā nodeva divas tenta angāra tipa noliktavas, ar kopējo platību 10 000 m2. Turpmāk tajās varēs uzglabāt līdz pat 48 000 tonnu beramkravu, piemēram, graudus vai kokskaidu granulas, kā arī ģenerālkravas, kurām nepieciešama uzglabāšana slēgta tipa noliktavās.
“Pēc ogļu kravu operāciju pārcelšanas prom no pilsētas centra, esam sakārtojuši termināla teritoriju, tai skaitā, demontējot daļēji dzelzceļa sliedes, kas bija kļuvuši neizmantojami līdz ar dzelzceļa preču stacijas “Rīga-Krasta” slēgšanu 2020. gadā, kā arī veikuši laukumu atjaunošanu. Līdz ar attiecīgu noliktavās glabājamu kravu pieprasījuma palielināšanos pērn varējām uzsākt jaunu infrastruktūras objektu būvniecību termināļa teritorijā”, stāsta Jūlija Bērziņa, RCT valdes locekle, atzīmējot, ka šobrīd klientiem pieejamā termināla kopējā slēgtā tipa noliktavu platība pieaugusi par 25%.
Rīgas Centrālais Termināls ir viena no vecākajām un lielākajām Rīgas ostas stividorkompānijām, kuras kravu portfeli līdz pat 2019. gadam veidoja galvenokārt ogļu kravas.
“Pašreizējā uzņēmuma stratēģija vērsta uz dažādu beramkravu, ģenerālkravu, tajā skaitā konteinerkravu piesaisti un to apgrozījuma palielināšanu. Tādēļ arī radās nepieciešamība pēc jaunām, mūsdienīgām slēgta tipa noliktavām, kas atbilstu termināļa attīstības plāniem, tirgū valdošajam pieprasījumam un kvalitātes prasībām no klientu puses,” stāsta J.Bērziņa.
Saistībā ar kravu nomenklatūras diversifikāciju terminālī iecerēta arī kravu apstrādes tehnikas modernizācija - šogad plānots investēt 12 jaunu tehnikas vienību iegādē, tajā skaitā, mobilo celtņu, frontālo iekrāvēju, kā arī specializēto ostas konteineru vilcēju iegādē.
Papildus kravu pārkraušanas un uzglabāšanas operācijām, RCT aktīvi darbojas arī pie kopējās Eksportostas teritorijas attīstības vīzijas īstenošanas. Teritorijā plānota ir vieta gan loģistikas parka izveidei, ja būs atbilstošs pieprasījums, gan aktīvi norit darbs arī pie jaunā pasažieru termināla Riga RoPax projekta attīstības. Tā iecere sevī ietver publiski izmantojamu ūdensmalu, jaunas komerctelpas, radošās telpas, plašākas mazumtirdzniecības iespējas un modernu infrastruktūru pasažieru un ro-ro kravu apkalpošanai, kā arī labiekārtotu publisko telpu un papildu infrastruktūru kruīza kuģu apkalpošanai ar perspektīvu - izveidot kruīza līnijas mājas ostu ar restorānu un kafejnīcu pieejamību apkaimes iedzīvotājiem, ar skaņas un gaisa piesārņojuma samazinājumu pilsētas centrā, kā arī drošas gājēju un kustības nodrošināšanu. Paredzams, ka projekts tiks realizēts līdz 2027.gada beigām.


Materiāls pārpublicēts no www.rop.lv.